AC



Birourile nu mai sunt ce au fost odată .
Se zice ca un birou modern este cât o hală dar de fapt aduce mai mult a stadion.
Dupa trebuinţă el poate fi cât un teren de ping-pong sau volei dar de obicei are întinderea unuia de dublu - tenis .
Sunt şi birouri cât un stadion de fotbal ,dar mai puţine.
Faţă de stadion un astfel de birou are avantajul ca este permanent acoperit şi nu te plouă , însă are şi un cusur – nu se pot deschide ferestrele iar în caz de doamnefereşte nu se poate nici geamul sparge.
Mai totdeauna intr-un birou modern lucrătorii sunt instalaţi după nişte module cu aspect de iesle risipite pe toata suprafaţa jocului ,după inspiraţie.
Când se dă afară se scoate un număr de iesle iar când se mai face câte o angajare -două ,se mai bagă .
Ceva mai complicat este când se petrec restrângeri şi sunt comasate doua birouri ori mai multe .Atunci spaţiul se micşorează , aerul se rarefiază iar nervii explodează.
Nu se mai poate respira şi toată lumea năduşeşte.
Recursul la deodorante şi parfumuri încurcă mai rău şi zăpăceşte pe angajaţi.

Pentru rezolvarea acestor drame s-a inventat ventilaţia artificiala dar mai ales aerul condiţionat .
Sau AC-ul ,mai pe scurt .
Teribila descoperire a produs efecte la fel de teribile şi altele greu de anticipat.

Fapt este că societatea s-a împărţit în două tabere – pro şi anti .
Pe lângă acestea mai este - ca în toate situaţiile şi tabăra oportuniştilor care-şi schimbă opinia după cum le e lor frig ori cald.

Nici nu a intrat bine dra.Marianti că a şi început să miorlăie .

- Cum dracu staţi în frigul ăsta ?Doamneiartă-mă ,până diseară vă cară pe toţi la spital .
- Iar ai toane, Pupi ?De ce vii, tu, dezbrăcată la muncă ? Ia pune-ţi ca noi ţoale office, să vezi ce transpiri.Dacă ai şi lucra ceva, nici nu ţi-ar mai păsa .
- Doamna Felea eu de ieri nu mai vorbesc cu dumneavoastră,v-am anunţat .Iar din decembrie când vă scoate la pensie nici atât.Pe lângă asta ...
- Pe lângă asta ,mamă -se uită peste ochelari la ea dna.Felea – nu mai umbla cu toate alea pe afara că răceşti la plămâni .Şi rămân şi băieţii aştia cu gâtul strâmb după tine. Ia uite-l pe Bubu !

Toţi bărbaţii din birou ,brusc, încep să bată în taste cu ochii lipiţi de monitoare .

- Doamna Felea,în primul rând, vă anunţ că eu de astazi nu mai vorbesc cu dumneavoastră.În al doilea rând,în calitatea mea de piar,cred că ştiu mai bine care sunt rigorile ţinutei pe joburi .În al treilea rând ,domnu Spânu ,nu l-aţi văzut pe şefu ? că m-a luat dracu de când îl caut .Doamneiarta-mă .
- Bine ,mamă ! Să nu mai vorbeşti cu mine .Pa, şi să-mi scrii.Dar vezi ca Bubu – pardon ,domnul Spânu - nu e nevasta lui şefu să ştie pe unde umblă şi cu cine .
- Doamnă,de cate ori v-am rugat să nu-mi mai ziceţi Bubu,că nu sunt pudelul dumneavoastră . Şi domnişoara Marianti are dreptate,e al dracu de frig aici .
- Bubule ,eu nu ţi-am spus că eşti pudelul meu ci că eşti pudelul ştii tu al cui .Las-o aşa .

Domnişoara PR ,Marianti Copeică iese aferată.

Pentru un timp se lasă o linişte caldă peste susurul AC-ului,zdranganitul sertarelor de metal şi ţârîitul telefoanelor.

Până se dă uşa de perete .

- Ce e domne aici la voi ? Baie de aburi,mofete,saună ? Spânu ,de ce nu merge aerul ?
- Şefu eu am spus că e prea cald .Dar nu e toată lumea de acord .
- Ce acord ? Sunt reguli.Nici un acord .Aerul sa nu fie mai sus de 21 de grade ,permanent.Spânule,răspunzi cu capul.Nu mai merge aşa .A...şi mi-a văzut cineva piarul ? ...Unde dracu umblă fata asta când ai mai mare nevoie de ea ? Spânule închide bine uşa .


Iese şi şeful,butonându- şi telefonul.

- Bubule,lasă mamă că o închid eu .Tot mă duc până la resurse .Tu bagă frig pe ţeavă că e şeful înfierbântat !
- Doamna Felea,v-am rugat să-mi spuneti Bogdan .
- Scuză-mă ,Bubule, am uitat .

Pe urmă se adună iar liniştea în marele birou unde unii lucrează în cămaşă alţii tremură şi sunt vineţi de frig iar ceilalţi au alte griji şi bucurii .

Când amploaiaţii pleacă de la birou disputa AC se mută in automobil ,la cinema ,la birt sau direct acasă cu scenarii doar uşor adaptate .

Până vine binecuvântata iarnă iar populaţia îşi găseşte alte pricini de harţă .

Niciun comentariu: