Ce sa facem cu mainile ?

O buna parte dintre noi este de acord cu Herr Leibnitz ca traim in cea mai grozava dintre lumi .
Cei mai multi insa credem ca lumea in care traim e cea mai rea dintre lumile posibile . Ca lumea dinainte era mai ca lumea ,cum se zice si ca lumea de dupa noi va scapa oamenii de mizerii si de griji.
Cu privire la om ,parerile sunt la fel de impartite .Dupa unii, toti oamenii sunt buni - in fond - iar dupa altii, ca toti oamenii sunt rai - in esenta .
Cei mai putini sunt convinsi ca oamenii sunt asa si asa .
Mai nimeni nu indrazneste sa spuna ca omul este perfect intocmit .
Dar daca ne gandim putin ,situatia se rastoarna si cei mai multi vom recunoaste ca omul este o creatie fara cusur .
Chiar si pe segmente .
Iata ,un fir de par sau un simplu fir dintr-o spranceana - sunt niste minuni ale creatiei.
Cine poate face astazi, cand stiintele biologice au ajuns la cele mai uimitoare mijloace si metode, un fir de par adevarat ? Nimeni ,pentru ca sarlatanii nu intra in discutie . *
Dar mana omului ? Mana cu care facem sau nu facem atatea ? Asa-i ca ne poate lasa muti de uimire ?
Asa-i ,dar nu de tot muti .
Insa nu suficient de elocventi si documentati ca sa o slavim cum se cuvine.
De fapt mana omului isi ridica propriile ei monumente si imne de slava .
Mainile care lucreaza orice si oricand ,asigura un spectacol interesant . La fel ca si mainile care stau linistite si se odihnesc dupa munca .
Mainile care sunt in repaus emana liniste, calm si stabilitate .Ceea ce nu e chiar putin .

Mana este insa instrumentul perfect doar atunci cand face ceva,sau mai bine spus cand este pusa in situatia de a face oarece.
Cand nu are ce sa faca si este pusa in pozitie de independenta, isi pierde controlul .
Asa cum uneori vorbim aiurea cand nu gandim ,mainile noastre pot sa o ia razna daca mintea noastra este plecata cu sorcova.
Dintre toti soferii opriti la semafor asteptand sa li se dea drumul , aproape jumatate se scobesc in nas .Gandurile lor umbla aiurea si mainile lor ce sa faca ? Isi compromit patronul, in public .
Totusi mintea noastra mai are si altele pe cap, nu doar sa pazeasca mainile ca sa nu faca tot felul de ispravi.

Sunt multe metode de a umbla cu mintea de colo colo, fara ca labutele noastre sa-si dea arama pe fata.
Cea mai raspandita metoda este crearea de automatisme .
Mainilor li se va da sa faca acelasi lucru mereu atunci cand mainile nu au alta treaba de facut.
Misticii si credinciosii practicanti de toate confesiunile, utilizeaza un fel de siraguri de margelute din diferite materiale si texturi pe care par ca le inumara, cu calm, in timp ce discuta,se deplaseaza, ori mediteaza .Asupra acestei metode este bine sa cautam lamuriri numai de la initiati si competenti .
Psihologii insa o sa va recomande doua bile cu proprietati absconse aduse chiar din China, de la un centru de cercetari fantasmagorice sau - pentru cei mai putini creduli - fabricate la niste laboratoare secrete din Pasadena, dintr-un meteorit si ajunse la noi cu mari sacrificii si costuri .
Pentru ca mintea sa nu mai stea sa-si pazeasca mainile, vi se pun in palma bilele si trebuie sa le invartiti permanent .
Efectul este garantat si asemanator cu cel produs de agitarea in palma a doua monezi de cinci centi . Metoda aceasta costa insa zece centi, in timp ce solutia recomandata de psiholog, cinzeci de dolari sedinta.
Puteti alege ce va este mai la indemana : este interesul dvs. sa va eliberati mintea de o pacoste.

Totusi, asemenea automatisme si tehnici nu pot fi utile in cele mai multe dintre imprejurarile pe care viata ni le scoate in cale .
Poti face o declaratie de amor curat unei gratioase fapturi ,frecand in palma doua bile de fier sau doua fise de telefon ? Numai daca vrei sa fii respins definitiv si luat la palme...

Nu merge ,trebuie gasit altceva.

Cel mai firesc,daca ati observat,isi poarta mainile artistii .
Si in mod special muzicienii si actorii .
Intrebati cum fac de sunt asa de naturali pe acest domeniu, ei o sa ne spuna multe si marunte, fiecare in felul sau si cu nuante usor diferite de la caz la caz .
In principiu, metoda dupa care aceste notorietati si modele au reusit sa-si stapaneasca mainile este una singura : bataia .
Pianistii, pana la formarea lor completa, sunt atinsi peste degete cu o bagheta ca a dirijorului de fiecare data cand gresesc o nota si degetele calca stramb pe clape, cu mintea anapoda.
E adevarat ca bagheta este subtirica si delicata lasand impresia de obiect imaterial in mana unui dirijor ,dar daca te plezneste cineva cu ea peste degete, te frige de iti vine sa faci pipi si multi chiar fac.
La fel patesc si instrumentistii din orchestrele de coarde care sunt articulati insa cu arcusul si cred ca si pentru suflatori si percutionisti exista metode de studiu la fel de contondente ,cel putin.
Cu actorii este aproape identic .
Dumnealor sunt deprinsi sa fie firesti ,credibili in rol si talentati, tot cu bataia.
Aici insa este vorba de bataia de cap care este mai rea decat toate bataile.
La scoala de actorie sunt batuti la cap de maestrul lor, permanent.Niciodata nu e bine -chiar si atunci cand este foarte bine. Studentii de la actorie trebuie sa repete o stare ,un cuvant, un zambet sau un gest pana lesina sau le iese .
Daca dupa ce isi iau licenta obtin un rol intr-un film al d. Pintilie, deja pot spune ca sunt fericiti si ca o sa faca un rol mare .
Pentru ca nu au incotro .
Maestrul Pintilie, daca a facut vreun actor ceva ce nu-i place dumnealui ,il injura de il spurca si daca mai face si a doua oara, il bate de il rupe si cu pumnii si cu picioarele .
De ce credeati ca sunt atat de bune filmele cu marca Pintilie ?
Acest domn in afara de faptul ca este un om de caracter si un talent rar, a umplut de vanatai pe toti cei care au lucrat cu el.
De-aia il iubesc actritele ,actorii si publicul.
Tot de aceea cronicarii de film schimba trotuarul cand il vad de departe.Asa vorbeste lumea ...

Persoanele publice,pentru a nu se trezi cu mainile umblandu-le brambura, isi angajaza consilieri si consiliere de imagine .
Acesti specialisti diletanti sau titrati,neputand sa faca uz de bataie cu patronii lor ,nici nu reusesc sa-i inverte prea multe.
Domnii sunt cu greu deprinsi cum sa faca sa nu scuipe cand vorbesc si cum sa pupe mana unei doamne antipatice ori sa stranga palma unui sarantoc .
Ca sa-si controleze mainile sunt consiliati sa aplice patru metode: sa-si pipaie nodul de la gat,sa se traga de mansete si sa-si verifice bratara ceasului.
Atunci cand sunt in picioare, sa-si tina mainile impreunate in zona ighinala ca la zidul pentru o lovitura libera de la footbal iar cand sunt asezati sa le bage sub masa.
Doamnele sunt invatate cum sa-si suprapuna cat mai vizibil picioarele si cum sa lase o impresie buna fara sa scoata o vorba .
Cum sa zambeasaca in permanenta fara sa le vina rau de oboseala si cum sa respinga, delicat ,pe mitocani .
Cu mainile este mai greu pentru ca nu au decat o singura varianta : sa si le tina in fata ,cu buricele degetelor lipite .Dar,mare atentie, nu mai jos de buricul de drept .
Aceasta postura la moda, are avantajul de a le opri sa faca gesturi interpretabile si sa le puna in valoare bustul si culoarea ojei.

Pentru muritorii de rand nu exista studii dedicate problematicii mainilor libere.
Deoarece la acestia, mainile sunt atat de muncite in timpul vietii lor pe aceasta lume incat si atunci cand sunt deja gata sa o paraseasca, pozitia cu care si le tin pe piept este cu totul stangace.
Pentru acesta categorie, nici macar acum, nu se mai poate face nimic.

*experimentele din categoria clonarii,desi nu sunt cotate ca sarlatanii veritabile,lasa loc indoielilor si specialistii in bioetica invoca celula care declanseaza evolutia organelor si organismelor, pentru a le clasifica in categoria scamatoriilor stiintifice.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Recunostinta mainii in semantica:mana de aur(fier),mana calda(sparta,lunga); a lua durerea cu mana, o mana de om,a-si lua mana de pe cineva(ceva),a avea la mana,a da pe sub mana,a da din mana in mana,a da o mana de ajutor, a cere( da) mana,a-i da mana sa..a ajunge la mana cuiva,a fi mana (dreapta)(a) cuiva, a strange mana cuiva,a da din(peste)mana,de la mana pana la gura,a face cu mana,cu dare de mana,a forta mana,a da pe sub mana,a fi cu mana in miere,din mana in mana,cu mana pe suflet,a pune mana pe carte( cineva),o mana spala pe alta etc.