Leacuri de gripa

Marilena auzi catelul smiorcaindu-se si cunoscand ca venise Nicu al ei a facut finalul:
- Bine lele Vetuto .Lasa ,ca te mai sun eu.Sa ai grija de matale,bre .Da o sa le spun si lor .Sanatate si sarumana.
Nicu intra si isi arunca de la usa caciula cu clape ,ruseasca, drept pe cuier.
- Nu te mai pup ,ca sunt praf .Cred ca e de la gripa asta noua .Unde sunt baietii ?
- Au iesit si ei prin oras ,ca sunt tineri . Dar tu de ce vii la ora asta ?
- Mai nevasta,baietii nostri si daca era sa-I mai ia in armata ii vedeam mai des.Sa mai stea si pe acasa ,ca nu le strica.Ia sa le spui .
Vin acuma ca am stat pe masina doctoritei sa i-o fac .Motorul tusea,pierdea ulei,scartaiau bucsele .
- Lasa baietii, ca maine poimaine se insoara si pleaca .
- Daaaa,si o sa-I vad mai rar . Ce avem la masa ?
- Pilaf si placinta cu mere.Spala-te si da-ti hainele de pe tine ca mirosi ca o autobaza .
- Gata, vin acuma .
Marilena isi scoase si ea sortul si basmaluta, se uita in oglinda si pe dreapta si pe stanga ,isi infoie nitel parul , netezi sprancenele si trase un papuc in coastele catelului care zgaraia usa bucatariei .
- Stai cuminte !
- Cine sa stea cuminte ? Cu cine vorbeai ?
- Cu asta micu ,mangaie-l si tu nitel .Nu mai poate dupa tine .
- Pai nu-l scarpini tu toata ziua ?M-am spalat,dupa masa o sa-l zmotocesc.L-ai invatat si p’asta un rasfatat.
- Si ce mai zicea doamna doctora ? Cum e cu gripa asta ?
- Cum sa fie ,zicea ca sa ne ferim.
- Si daca nu ne-am ferit ,ce facem ?
- A zis ca trebuie sa stai la pat,sa bei ceai cu lamaie,sa iei aspirina sau paracetamol,sa mananci produse naturale,usturoi,ardei,sa-mi faci tuica fiarta pe saturate…
- Asta de la urma e minciuna .E de la tine .
- Bine,a zis ca daca nu vrei sa-mi dai tuica ,sa-mi faci asa, o frectie profesionista.
- Esti un magar,ia vezi tu .Flori de cand nu mi-ai mai luat ?Vrei sa-ti spun eu ?
- Nu ,mersi .Tu ce ai mai facut ?
- Ce fac mereu .Va rasfat pe toti .A …am vorbit cu lelea Vetuta de la Pogoanele.
- -Aha.Ce mai e pe acolo ? Cati ani mai are lelea Vetuta ?
- A facut optzeci si noua la Boboteaza.Merge pe nouazeci .E frig si pe la ei,a nins . E gripa si acolo .N-au mai dat copii pe la ea de o saptamana ,ca sunt raciti.Sa nu-I dea si ei gripa .
- Dar ea e sanatoasa,n-are gripa ?
- Nu are ca am intrebat si eu cum face.Zice ca bea ceai,ia aspirina,mananca ciorbe calde cu usturoi si boia de ardei .
- De tuica fiarta nu a zis nimic ? Ca la lelica-ta Vetuta ,tuica fiarta e ca la tine cafeaua de dimineata.Doar ca bea si seara.
- Nu cred ca mi-a zis ,ca tineam minte .
- Da, imediat .Saraca,ai inceput sa uiti.E grav .
- Taci putin,ca e ministrul la televizor.Cred ca spune de gripa ca e si doctorul Cercel.Cum vine gripa cum vine si Cercel ca sa-l mai vedem.

Ministrul vorbeste singur in timp ce dr.Cercel isi controleaza mansetele si nodul de la gat :

“Inca nu a fost declarata epidemie .Situatia este sub control.Sunt focare izolate.Populatia sa se fereasca de aglomeratie.Sa se trateze cu vitamina C ,aspirina,ceai fierbinte cu lamaie si sa urmeze o dieta din care sa nu lipseasca antioxidantii si alimentele cu potential antigripal .Adica usturoiul,ceapa,ardeiul iute .Daca situatia se va schimba,va vom tine la curent.Buna seara.”

- Vezi Nicule ,ca au avut dreptate si doamna doctora si lelea Vetuta .Exact aceleasi leacuri de gripa a zis si ministrul ca ele.Numai ca ele au uitat sa spuna si de vitamina C.
- Dar si ministrul tau a uitat sa zica de tuica fiarta .Hai,da-mi si placinta cu mere sa-i fac toate analizele.

Niciun comentariu: