Sah la rege

Un parc inca verde la mijlocul toamnei .Intr-o latura, o coverga din placaj .Sub aceasta ,doua mese de beton acoperite cu patrate albe si negre,luminate de un bec palid atarnand de un fir.O tabla de pe frontonul improvizatiei ne arata ca este vorba de Coltul Sahistilor si ca a fost amenajat prin grija d.Primar O .La una dintre mese un barbat intre doua varste scurt si spatos se uita la fata de masa cu patratele ,sprijinit in coate .Din cand in cand isi ciufuleste parul alb si muta cate o bucatica de lemn de colo- colo .Apoi iar se sprijina in coate si isi pune falcile rosii, rase, in pumni ,cu ochii tinta la piese .
- Sa traiti domnu capitan ! Am onoarea sa va salut ! Permiteti sa va intreb ce faceti acilea ?
Sahistul ridica privirea nedumerit ,apoi chipul mare i se intinse intr-un zambet larg .
- Ce e, mai ,cu tine in parc,te-ai facut marinar de apa dulce ? De doi ani ai disparut.Unde ai umblat, mai nebunule ?
Nebunul,un ins uscativ ca la cinzeci de ani,adus putin de spate isi ridica palariuta ceremonoios si intinse mana spre sahist.Barbuta rosie ,muscaleasca i se zburli surazand respectuos .
- Daca-mi permiteti , am venit sa vad meciul ,acilea ,la braserie cu baietii.E atmosfera ,zici ca esti pe stadion . Dar dumneavoastra cu ce ocazie ?
- Bata-te musonul sa te bata ,pe unde ai umblat, mai ,ca am avut nevoie de un nostrom .
- Am fost doi ani plecat in Irlanda ,cu un contract.Sunt de zece zile la mal . Ati gasit nostrom ,pana la coada ?
- Am gasit, mai dar nu m-am impacat.Unul era un arab habotnic si celalat un mormon afurisit . M-au scos de pe tabla .Mai ,dar am avut niste voiaje tari de tot !
- Pe unde umblarati ,daca-mi permiteti ?
- Pai, mai intai, am fost pe un transcontainer . Unsprezece luni am fost peste tot.Domne, dar era bataie de cap si am plecat la un armator din Malta pe o nava de croaziera pe Coasta de Est .Asta da , aventura .Sa vezi ce merge barca asta ! Domne,e supla ca o regina .O minune ! Acuma e in docuri la Gdansk, vreo trei luni .Cand iese din reparatii vii in echipaj ?
- Nu va suparati, nu cred. Am angajament .Ultima data cand ati avut comanda pe trauler ati renuntat la mine ,daca-mi permiteti .
- Mai Vasile, nu mai sari si tu calul.Nu ti-am spus ca nu am putut sa trec de armator? Avea omul lui . In astea nu comand doar eu .Sunt un pion .
- Lasati ,ca mi-a trecut .Dar ce faceti acuma,pe cine asteptati ?
- Pe nimeni ,ma antrenez .
- Cum adica ?
- Fac sport Vasile ,sa nu ruginesc .Sportul pune sangele in miscare,intareste inima .Si alte organe .Ha,ha ,ha .
- Pai vad ca stati ,daca-mi permiteti ,in popou .La ce va antrenati ?
- Ma ,tu esti orb de nu vezi ? Ma antrenez la sportul cel mai mare si mai destept ,sahul .
- Domnu capitan ,asta e sport de pensionari .Se pate ?
- E cel mai tare dintre sporturi si cel mai adevarat.Asa sa stii !
- Si fotbalul ce e ?Nu e sportul rege ?
- Fotbalul e o turca .Ce asta este sport ? Jucatorii sunt dresati ,se dopeaza ,simuleaza si se vaita ca babele .Echipele se fura unele pe altele si se aranjaza scorul .Mai rau ca la turca .
- Si lumea de ce se duce sa vada meciurile ?
- Se duce de proasta . Sa manance seminte si sa bea bere,d’aia se duce .
- Dar baschetul,voleiul ,handbalul ?
- La fel ca la fotbal fac si astia .Mai rau ca la circ .
- Dar de atletism,ciclism ,canotaj ,ski,ce ziceti ?
- Zic la fel .Daca si tenisul l-au manjit cu aranjamente ,ce mai vrei ?Un singur sport de forta mai are onoare .Rugby,asa-i zice .Daca nu s-o fasai si asta pana la urma .
- Si eu care venii sa vad meciul la braserie cu baietii.Eram si acuma acolo dar am plecat ca nu mai avea bere . Va gasii pe dumneavoastra la masuta. I-auzi ce urla aia ,o fi dat gol careva .
- Treaba lor,ce-ti pasa ? Niste rudimentari .Ia stai jos sa-ti arat cum e cu sahul .
- Da, imediat .Uite ca se terminara meciul si pleacara astia .Ce faceti mai ,va duceti acasa,gata ?
- Da,ma ! Ai iesit la pensie ? Nu mai vii la fotbal, joci sah acuma.
- Ce fotbal, ma ? Fugiti d’acilea cu turca voastra.

Un comentariu:

Anonim spunea...

"LA MULTI ANI!"