Sueta demografica

La masa mare si rotunda, o fetita oachesa parea ca se rasteste la un baiat de vreo doisprezece ani, cu parul lung si blond retezat deasupra sprancenelor.Fetita, cam de o seama cu el, imbracata intr-un sarafan violet, tinea in mana un creion si dupa fiecare interpelare adresata baiatului,insemna ceva pe o foaie verde .
Langa ei, intr-un carut, legata cu o chinga lata peste burtica ,o fetita de vreo trei ani tragea, cu paiul, sucul dintr-o cutie .
- Deci ,ti-am zis sa fii atent,ca acuma nu ne jucam .Ce jocuri ti-ai mai dori ?
- Baschet,tenis si fotbal, raspunse baiatul zambind mai mult cu ochii sai albastri.
- Scuza-ma ,zise fetita,dar esti tare greu de cap ! Trebuie sa alegi din trei variante .A,schela,b,spirala si c , plasa elastica .Spune o litera ,sa terminam odata.
Baiatul isi ridica privirea in tavan ciufulindu-si parul blond ca si cand ar fi gandit adanc .
- Eu aleg varianta D ,si incepu sa rada .Din alea trei,alege tu .
- Uff,ce ma fac eu cu tine ? Biiine ,aleg eu in locul tau varianta c ,dar la celelalte raspunzi tu ,altfel o patesti .
- Cam ce ? Sunt foarte curios !
- Ai sa vezi ,daca nu te potolesti .Sibel,sa stai si tu potolita – se rasti la mogaldeata din carut – daca mai vrei suc .Intrebarea este asa : “pe o scala de la unu la opt, ce calificativ dati parcului de joaca ? “
- Ce inseamna scala ?
- E ca o nota .Dai o nota de la unu la opt .Hai odata .
Baiatul iar se uita in tavan ciufulindu-si claia de par .Incepu apoi ,deodata ,sa rada in hohote si de-abia reusind sa pronunte, printre galgaiturile de ras ,spuse :
- Zece !
Fetita,parca asteptandu-se la un raspuns ca acesta ,sari de pe scaun si isi avanta palma spre obrazul blondului . Lovitura ei nimeri aerul pentru ca baiatul ,impingandu-si scaunul inapoi ,era deja departe de palma agresoare .
In recul , baiatul atinse scaunul din spate pe care, asezata la masa alaturata ,o doamna isi savura, calma, inghetata.
Galgaiturile de ras incetara brusc,fetita ramase cu mana in aer iar doamna se intoarse spre ei privindu-I cu un repros bland .
- Vvv –va rog sa ma iertati ,abia reusi sa ingaime poznasul ,privind intunecat la podea.
- Doamna va rog si eu sa il iertati ,rosti cristalin fetita ,zambind timid si implorand cu ochii negri ca maslinele.Asa este el ,zapacit si nepoliticos.
- Este fratele tau ? intreba doamna zambind .
- Nu ,suntem colegi la scoala .Il cheama Boris iar numele meu este Imen ,il iertati ?
- Desigur.Dar cea mica cine este ?
- Ea este sora mea ,o cheama Sibel si are trei ani .
- Si la trei ani ,mai sta in carucior pentru bebelusi ? Nu-I place sa mearga pe jos ?
- Doamna, ii place foarte mult,insa cand venim in market mama o leaga in carucior pentru ca alearga tot timpul si iar o pierdem.S-a mai pierdut si altadata .Stiti cat am plans atunci ?
Baiatul asculta privind fata de masa dar zambetul ii revenise in ochii albastri .
- De atunci ,cand mama si tata merg la market,o punem in carut ,o legam cu breteluta sa nu cada sau sa fuga si eu o pazesc ori o duc unde vrea.Acum am ramas la parcul de joaca din magazin,dar pe mine nu m-a lasat sa intru pentru ca sunt prea mare .
- Dar cati ani ai tu ,Imen ?
- Maine implinesc unsprezece ani . La intrare in parc scrie ca au voie copii pana la unsprezece ani.Am explicat doamnelor de la intrare ca eu inca,pana maine ,nu am unsprezece ani ,dar a fost in zadar .Nu m-au lasat.Asa-I ca este o nedreptate ?
- Ei,zambi doamna,nu este o nedreptate asa de mare .
- Ba ,sa ma iertati,dar este destul de mare pentru ca din aceasta cauza nu a putut sa se joace acolo nici surioara mea, nici Boris .Puteam sa-I las singuri ? Ce ar fi zis mama ?
- Dar unde este mama ta ?
- E cu tata si cu parintii lui Boris in magazin ,sa caute mobila pentru casa noua .
- Dar,spune-mi, te rog,numele tau, Imen ,ce fel de nume este ?
- Eu si surioara mea avem nume turcesti.Tatal nostru e turc .S-a certat cu sotia lui din Turcia de care s-a despartit,a venit aici ,a cunoscut-o pe mama,s-a indragostit de ea si s-au casatorit.Noi avem nume turcesti dar suntem romance .Si tata e acum roman dar in acelasi timp este si turc.
- Ai fost vreoadata in Turcia,iti place acolo ? o mai intreba doamna .
- Am fost ,si imi place.Mama spune ca acolo este viata mai usoara si ca nu sunt parveniti .Totusi mama spune ca noua ne place mai mult aici decat acolo ,pentru ca suntem romance .Si mama si eu si surioara mea ,Sibel .
- Si in ce clasa sunteti voi,la scoala ?
- In clasa obisnuita .Eu stau in banca a doua iar Boris in a treia .Tatal meu si cu tatal lui sunt asociati la o afacere . V-am spus ca tatal lui Boris este rus ?
- Nu,foarte interesant! Dar tu ,tinere ,esti mereu asa de tacut ? Ia spune !
Baiatul ridica privirea ,se uita mai intai la fetita parca pentru a-I cere voie sa vorbeasca si rosti zambind :


- Aaa, doamna - stiti - si eu sunt roman …

Niciun comentariu: