Targuieli cu mic dejun inclus 5 ( sau un misel )

- Hai ca trebuie sa vina si tata.Nene dar ce treaba ai cu el ?Nu te simti bine,ca vad ca razi ,tragi din tigara .
- Ba ma simt bine,dar am venit sa ma bata nitel la table .
- Dar matale nu stii sa joci altceva ?.Esti singurul pacient al lui tata care joaca doar table.Ceilalti mai schimba,joaca si sah,septica .Mai schimba placa,da...
Am inghetat .
- Ce zici tu acolo ? Pai ce eu sunt pacient ? Eu sunt prieten. Eu vin la un prieten,nu la psihiatru.Ce n-am voie sa fiu prieten cu un psihiatru fara sa fiu nebun ?
- Lasa asta,hai ca am glumit.
- Ba ai vorbit serios,stimabile.Cum sa fiu pacient,daca nu platesc nimic ?
Nici ailalti cu care joaca table Tavi,nu platesc ?
- Cum sa nu plateasaca,glumesti ? Ehei si ce de mai platesc…
- Si mai e o treaba: m-ai vazut pe mine pe canapea si Tavi sa ma intrebe si sa noteze?
-Tata nu consulta pe canapea.Zice ca inhiba sau dezinhiba, nu mai stiu exact.Nici nu are canapea din aia.
-Mai baiatule,toti psihiatrii au canapele,n-am vazut eu in filme, ce ma aburesti tu acuma ?
- O fi,in filme.Tata consulta prin gradina,la plivit florile,la tuns iarba,la plimbare prin parc,la tenis,la o partida de bridge sau table, dupa caz...Zice ca sunt mijloace neconventionale care deblocheaza nu stiu ce.
- Mai,mai incerc odata,daca eram chiar un caz,trebuia sa platesc.Eu credeam ca joaca table,ca se distreaza,dar el muncea din greu?Sa vezi ce o sa-i fac,daca mai vine acasa...
- Nene Taure ( o sa va zic altadata de ce-mi spune asa ) ,cum sa platesti ,nu se poate.
- De ce sa nu se poata,daca e p’asa vreau sa platesc.Nu merge la mine cu d’astea…
- Dar la matale cum merge,sa ne tratezi dintii la tot familionul si sa nu ne iei nici un ban?Ai ?
- Pai sunteti prietenii mei,cum sa fac asta...
- Da nene,dar desi suntem amicii matale,tot facem carii,uite tata are nevoie sa-i schimbi dintii ,Olguta vine la mata disperata ca ei de ce nu-i iese molarul de minte,mama...
- Dar toti prietenii lui taica-to sunt ,TOTI,si pacientii lui ?
- Nooo ,doar unii ...
-Si eu ce sunt ,ai ?
- De unde sa stiu,intreaba-l si matale ,ca-ti spune...

- Aha de-stia imi sunteti .Adica Tavi,nu voi.Ce misel ... Sa vezi ce ti-l bat astazi de iese fum din el!

Intra si miselul.
-Ce faceti baieti?Salut .
-Stateam de vorba cu baiatul asta al tau,sa nu se plictiseasca,ma ,salut.Mai tii minte, il iau de departe,cand era el mic ? Se invartea pe aici printre picioarele noastre ...
-Da si acuma se invarte dar printre alte picioare ... Ce mai face mai nevasta-ta ?Mai veniti si voi pe aici .
Ce badaran ,auzi cum vorbeste cu baiatul.Si ce misel .Nici nu stie ce bataie il asteapta.
- Uite-ti berea, zice .Hai pune tu pulurile cat duc astea la bucatarie.Dar parca esti cam suparat ?
- Nu ,ce motiv sa am ?
Am o sete sa-l bat de nu mi-o sting nici cu o lada de bere.
Incepem sa jucam si dupa obiceiul lui ma trage de limba.
- Onorabile, de ce iti spune Aurel tie ,nene Taure ?
Ce sa-i mai spun miselului ?Aflasem si eu de la Aurel cum a fost.M-am dus tot asa odata pe la Tavi.Ala micu se plictisea pe langa noi cu niste masinute.Tac-so juca si ma intreba,dupa obiceiul lui cum ma simt.
- Cum sa ma simt,bine,ce ma tot intrebi ?Fii atent cum dai cu zarul. Sunt puternic ca un taur,asa ma simt ,ca un taur.
Baiatul a auzit ,a bagat la cap si atunci nenea Taurele am ramas pentru el.Nevasta-sa Olguta imi spune la fel.
Si Cometa la fel imi spune ,dar nu in fata.
Am auzit-o odata intreband-o pe Olguta,si era usa deschisa.
- A plecat amicul lui Tavi,Taurele ?
Jucam doua linii si iar ma intreaba ,ca sa ma distraga :
- Imi spui si mie,domne de ce ti se zice asa ?
- Nu mi se zice,imi zice asa doar cui ii dau eu voie sa-mi zica asa. Clar ?
- Aha,si eu cum pot afla de ce ti se zice asa ?nu ma lasa.
-Intreaba-l si tu pe Aurel.Hai,joaca odata.
L-am batut ca la securitate,vorba lui Aurel.
Cand m-a dus seara la poarta ma ia usor,ca avea interes.
-Cand sa vin si eu pe la tine sa-mi faci lucrarea aia ?
-Vino cand doresti,se poate ?
-Sambata,dupa masa e bine ? bate in retragere ticalosul,crede ca o sa-l refuz,deh.
-E perfect,zic.
A incurcat-o.
-Pai atunci vin sambata pe la cinci.
-La cinci sa fie.ABIA TE ASTEPT ,ii spun privindu-l intre ochi.
Imi strange mana,imi trage o lopata pe spinare (are palma cat o lopata ) si zice cu glasul tremurand:

- Hai,lasa-te de cioace.

Niciun comentariu: