Targuieli cu mic dejun inclus 4 ( sau securist la 15 ani)

-Mai dar taica-to mai vine sau nu? Fabrica berea acuma ,ce sta atata?
-Ce domne,te-ai plictisit?Rabda nitel ca acuma vine.
-Si ia spune,te-a facut ala securist,atunci cand ai venit de la market cu Olguta, ce securist sa fii tu ?
Cum ti-a zis ala ?
-Ti-am spus : “reataidreacu de de securisti”.Poate vazuse vreun film ceva ,ca-mi suna cunoscut.
- Cati ani aveai in 89 ?.
-Sase ,cati sa am,ce nu stii ?
-Pai cum asa ?
-Uite nene Taure cum. Securitatea te lua direct din maternitate,faceai patru ani la cresa lor de la Baneasa, pe urma un an specializare la o cresa KGB si o cresa STASI.La fiecare cate sase luni.La cinci ani securist te numeai si iti dadeau primele sarcini.
Primeai mai intai sarcina sa-ti intimidezi si sa-ti terorizezi parintii.
-Si ce trebuia sa faci,zic traznit.
- Uite ce.faceai .Mai intai faceai in pat. Dupa aia urlai din orice,varsai canile si paharele de pe masa,mazgaleai peretii cu dermatograful mamei,te inchinai cu mana stanga si incepand de la buric,cand venea Mos Craciun il luai la dracuieli,nimicuri d’astea.
Cand te faceai nitel mai mare si parintii erau epuizati,ti se dadeau pe mana bunicii.Aici trebuia sa te porti ca un barbar.
Trageai matele de coada,calcai in picioare florile din gradinita,fluierai la curcan pana pleznea ala de furie,te manjai cu noroi pe haine pana la gat,trageai de mustatile bunicului pana ii dadeau lacrimile.
Ce mai ,teroare.Faceai ce vreai la bunici,n-aveai frica de nimeni.
In afara de gascan.Ala era mai al dracu decat tine.Cum te prindea cum te lua la alergat si te musca de te umplea de vanatai peste tot.
Gascanul iti era ca un fel de sef.Orice securist are un securist mai mare peste el la toate nivelurile.Da ,asa sa stii,matale. Ierarhie,nene.
-Mai sa fie zic,e o aiureala,ce-mi spui
-Nu e nene,nu e .
Uite la scoala generala atat am frecat-o pe invatatoare pana am invatat sa scriu sa citesc sa socotesc,alea alea,stii... ca am scos-o dizidenta inainte sa iasa la pensie.Si la gimnaziu pe parintele Nicolae de la religie uite-aici il aveam,la degetul mic dupa ce i-am spus ca-i dau in vileag dosarul.
-Ei taci .
-Nu tac ,mai am.
Cel mai tare a fost in Liceu.Aici cel mai mult am terorizat-o pe profa de gimnastica.Pe unde o prindeam o terorizam.Uneori si de doua ori pe zi.Se invatase cu teroarea.Daca lipseam cumva de la scoala,ma cauta pe acasa sa nu-mi strice programul de teroare.
I-mi motiva si absentele,ce crezi?
Cand am vrut sa-mi diversific oprimarea securistica,i-am spus ca i-mi ajunge si mie si ei.Ca mai vreau sa terorizez si alta persoana.
Atunci,nene,am mancat prima bataie muiereasca din viata mea.Sper ca si ultima.
M-a batut aia, ca la securitate.
Dupa asta am recunoscut-o ca e securista adevarata.
Zbieram la ea sa nu mai dea ca o spun lu’ barbat-so,ea dadea si radea “ va bat pe amandoi de va cacati pe voi’’.
Atunci am amenintat-o ca o ca o torn la sefi,nu a recunoscut si dadea si mai cu sete...
Cand am urlat ca ma duc la generalul Ciobanu, trebuia sa fie vreunul cu numele asta,a intepenit cu parul in aer.
-Cine era Ciobanu asta,de unde il stiai ?
-De la dracu,de unde sa-l stiu.Of nene ,tare esti simpatic,am zis la deruta...bre. Am studiat treaba.Cei mai multi au numele meseriilor de la care i-a luat Tata Secu, sa-i faca oameni : Lacatusu,Varzaru,Plugaru,Olaru,Pescaru,Magureanu,na.
Din categoria asta cam 8% se numesc Ciobanu,ca au fost luati direct de la stana.
Alta e categoria lighioanelor:Berbec,Capra,Lupu,Vulpea...
Si alta e categoria geografica : Moldoveanu,Olteanu,Munteanu...Ardelean.
Adunati toti,acopera cam 75%.
Restul de 25% dintre ei nu au nume sau nu le stie nimeni numele. Lucreaza sub acoperire,vezi dumneata...Unii dintre ei si le-au uitat de tot.Cand ies la pensie,se duc la sefi si-i intreaba cum ii cheama.Predau inventarul li se da numele si pa.
S-au mai facut si incurcaturi ,deh la atatia oameni...
Stiu de unul care s-a inrolat Captare si a iesit la pensie Stanescu.Care e treaba ?
- Mai Aurele,tu razi de mine ,vezi ca te spun lui Tavi.
- Nu rad nene,ai sa vezi. De-acuma vreau sa ma apuc si de o facultate. Ma si plictisesc ,mi-a zis si Olguta...Sa vad.Ma bag la o facultate cu fete multe ,ca la Litere,asa .Si ma apuc iar de oprimare si terorism securistic.
Si radem ,cu pofta amandoi...

Niciun comentariu: